fbpx
Saavutettavuusdirektiivi & verkkosivujen saavutettavuus?

Saavutettavuusdirektiivi & verkkosivujen saavutettavuus?

Saavutettavuusdirektiivi & verkkosivujen saavutettavuus?

Mitä saavutettavuusdirektiivi tarkoittaa?

Saavutettavuusdirektiivi vaatii viranomaisia tekemään verkkopalvelunsa saavutettaviksi.

On arvioitu, että Suomessa on yli miljoona ihmistä, joiden voi olla vaikeaa käyttää verkkopalveluja. Tästä syystä muidenkin kuin vain viranomaisten tulisi panostaa verkkosivujensa saavutettavuuteen.

Saavutettava verkkosivusto tarjoaa käyttäjälle esimerkiksi tekstitykset videoihin ja mahdollistaa palvelun käytön pelkän näppäimistön avulla.

Porrastettu aikataulu saavutettavuusvaatimuksille:

  • Laki digitaalisten palvelujen tarjoamisesta astui voimaan 1.4.2019
  • Viranomaisten verkkosivustojen on oltava lain mukaan saavutettavat 23.9.2020
  • Mobiilisovellusten pitää olla saavutettavuusvaatimusten mukaisia 23.6.2021

Mitä verkkosivujen saavutettavuus tarkoittaa?

WCAG (Web Content Accessibility Guidelines) eli Web-sisällön saavutettavuusohjeistus on kansainvälinen tekninen ohjeistus saavutettavuuden toteuttamisesta.

Googlella on olemassa testi, jolla verkkosivujen saavutettavuutta voi testata. Sitrusmedian etusivu saa Googlen saavuttettavuustestissä täydet sata pistettä.

Googlen saavutettavuustesti 100/100

Saavutettavuudella tarkoitetaan, että verkkosivut ja mobiilisovellukset sekä niiden sisällöt ovat sellaisia, että kuka tahansa voi käyttää niitä ja ymmärtää palvelun sisällön.

WCAG 2.0-saavutettavuusohjeistukseen voi tutustua World Wide Web Consortiumin (W3C) sivuilta.

Mitä asioita saavutettavien kotisivujen suunnittelussa pitää ottaa huomioon?

Saavutettavien verkkosivujen suunnittelussa tulee ottaa huomioon esimerkiksi seuraavat asiat:

  • Sivujen selkeä layout, ei mitään turhia kikkailuja
  • Murupolku käytössä alasivuilla
  • Fonttikoko riittävän suurta
  • Looginen järjestys ja otsikointi (h1, h2, h3 jne.)
  • Kuville annetty alt-tekstit
  • Linkit nimetty ja tekstimuotoisia
  • Kuvien ja kaavioiden informaatio kirjoitettu myös tekstinä
  • Tekstin ja taustan kontrastin on oltava riittävä
  • Haku-toiminto
  • Sivustolla käytetty kieli on helppolukuista ja selkokielistä

Sivustolta tulee löytyä myös saavutettavuusseloste sekä mahdollisuus jättää palautetta saavutettavuudesta.

Saavutettavat verkkosivut ovat saatavilla suuremmalle yleisölle ja monet saavutettavuusperiaatteet auttavat myös hakukoneoptimointia. Tällöin verkkosivuillesi tulee enemmän kävijöitä, jos ne ovat saavutettavat.

Saavutettaviin verkkosivuihin panostaminen on siis investointi, eikä kulu! 

Lisätietoja löydät verkkosivustolta saavutettavuusvaatimukset.fi

Jos kiinnostuit saavutettavista kotisivuista, voit tilata meiltä saavutettavat WordPress-kotisivut. Pyydä tarjous ja olemme sinuun yhteydessä. Tarjouksen pyytäminen ei maksa mitään, eikä velvoita sinua mihinkään.

 

Kieliversiot eli kotisivut useammalla kielellä

Kieliversiot eli kotisivut useammalla kielellä

Kieliversiot eli kotisivut useammalla kielellä

Mitä tarkoittaa kieliversiot verkkosivuilla?

Kotisivut toisella kielellä

Useasti kotisivut tai verkkokauppa tehdään vain yhdellä kielellä, esimerkiksi suomeksi. Kieliversiot tarkoittavat monikielistä kotisivua tai verkkokauppaa, jossa kävijä voi katsella sivuja haluamallaan kielellä.

Sivujen valikkoon saa lisättyä esimerkiksi eri kielten liput, joista kävijä saa valita haluamansa kielen.

Miksi verkkosivut kannattaisi tehdä useammalla kielellä?

Jos yritykselläsi on asiakkaita, jotka puhuvat muutakin kieltä kuin suomea, kannattaisi tehdä verkkosivut kaikilla kohderyhmäsi kielillä.

Verkkosivujen kieliversioista on esimerkiksi nämä hyödyt:

  1. Monikieliset verkkosivut kasvattavat yleisön kokoa ja sitä kautta kävijämäärää
  2. Ammattimainen fiilis, kun kaikki sivut on käännetty ja ovat samanlaisia eikä vain tiettyjä sivuja tai tekstejä ole käännetty
  3. Monikielinen hakukoneoptimointi, löydy hakukoneista useilla eri kielillä
  4. Monikielinen verkkokauppa: Jokainen kieli tuo mahdollisuuden lisämyyntiin
  5. Kävijät haluavat saada tiedon omalla kielellään
  6. Monikieliset verkkosivut kasvattavat asiakkaan luottamusta sivustoa kohtaan
  7. Monikieliset verkkosivut antavat sinulle kilpailuetua ja jäät paremmin asiakkaiden mieleen

Kieliversiot hinta?

Haluatko lisätä kieliversiot kotisivuillesi tai verkkokauppaan? Hinta vain arveluttaa.

Monikielisten verkkosivujen hinta riippuu sivumäärästä, kielistä sekä siitä tuleeko käännöstekstit asiakkaalta vai meiltä.

Olemme erikoistuneet WordPress-kotisivuihin ja WooCommerce-verkkokauppoihin, jotka voimme toteuttaa kaikilla niillä kielillä, joita haluat sivuillasi käyttää.

Kysy ilmainen tarjous kieliversioiden lisäämisestä nykyisille verkkosivuillesi tai pyydä meiltä tarjous täysin uusista monikielisistä verkkosivuista. Tarjouspyyntö ei maksa mitään, eikä velvoita sinua mihinkään.

WordPress huolenpito

Tuki- ja huolenpitopalvelu WordPress-sivustoille ja -verkkokaupoille

 

WordPress -verkkosivut vaativat säännöllistä huolenpitoa. Huolenpitopalvelussamme otamme vastuun verkkosivujesi tai verkkokauppasi ylläpidosta, tietoturvasta ja päivityksistä.

 

Kun tilaat meiltä verkkosivut tai verkkokaupan, tarjoamaamme hintaan kuuluu aina huolenpito 3 kuukaudeksi sivuston avauksesta.

Lue lisää

Referenssit

Tässä muutamat monikieliset verkkosivut, jotka olemme toteuttaneet. Referenssit-sivulta löydät lisää toteuttamiamme sivustoja.

Huonekalutehdas Seppänen WordPress-verkkokauppa referenssi

Verkkokauppa

Huonekalutehdas Seppänen Oy
Vonkale WordPress-kotisivut referenssi

Kotisivut

Majoitus & Kalastus Vonkale Oy

Kotisivut

Kartano Kultaranta

Yhteenveto

Monikieliset WordPress-kotisivut ja WooCommerce-verkkokaupat kasvattavat sivujesi kohdeyleisöä ja sitä kautta sivujesi kävijämääriä.

Saat myös kilpailuetua parantuneen luottamuksen ja hakukoneoptimoinnin myötä.

Tilaa meiltä kieliversiot WordPress-kotisivuille tai kieliversiot WooCommerce-verkkokauppaan helposti!

 

Miten voimme auttaa sinun yritystäsi?

Kirjoita tai soita. Kuulisimme mielellämme asiasi.

WordPress-huolenpitopalvelu

WordPress-huolenpitopalvelu

WordPress huolenpito

Tuki- ja huolenpitopalvelu WordPress-sivustoille ja -verkkokaupoille.

WordPress -sivujen kuten kaikkien muidenkin verkkosivujen toiminta vaatii säännöllistä huolenpitoa. Huolenpitopalvelussamme otamme vastuun verkkosivujesi tai verkkokauppasi ylläpidosta, tietoturvasta ja päivityksistä. Teemme myös taustalla tapahtuvaa ennaltaehkäisevää ylläpitoa sekä tuemme sinua sisältöjen päivityksissä. 

Kun tilaat meiltä verkkosivut tai verkkokaupan, tarjoamaamme hintaan kuuluu aina huolenpito 3 kuukaudeksi sivuston avauksesta.

WordPress huolenpitopalvelu sisältää

WordPress-verkkosivuston
  • varmuuskopionnin kuukausittain sekä aina ennen päivityksiä
  • WordPress-järjestelmän päivitykset kuukausittain
  • Lisäosien päivitykset kuukausittain
  • Aktiivisen teeman päivitys kuukausittain
WordPress-verkkokaupan
  • varmuuskopionnin viikoittain sekä aina ennen päivityksiä
  • WordPress-järjestelmän päivitykset kuukausittain
  • Lisäosien päivitykset kuukausittain
  • Aktiivisen teeman päivitys kuukausittain

Lisähinnasta molempiin palveluihimme saa myös

  • Monitorointipalvelu + 5 € / kk
  • Roskapostin suodatus + 5 € / kk
  • Rikkinäisten linkkien skannaus kerran kuussa + 3 € / kk
  • Lomakkeen testaus kerran kuussa + 5 € / kk
  • Viikonloppupäivystys sovittavissa erikseen
  • Verkkosivutilan 2 Gt / 4 Gt sähköpostilla alk. 6 € / kk.

Tarvittaessa voimme päivittää kotisivusi tai verkkokauppasi esimerkiksi kerran viikossa tai vaikka joka päivä. Syötä lomakkeeseen verkkosivusi- tai -kauppasi osoite ja yhteystietosi sekä kuvaus siitä, millaista turvaa tarvitset. Otamme yhteyttä, ja teemme ehdotuksen sivuston turvaksi.

Lisätietoja huolenpitopalvelusta

  • Monitorointipalvelussamme tarkkailemme sitä, ovatko verkkosivunne toiminnassa. Sivut eivät välttämättä toimi oikein, jos niitä ei ole pitkään aikaan päivitetty tai esimerkiksi tietokantapalvelimella on ongelma. Tällöin verkkosivuston ylläpitäjä saa ilmoituksen asiasta ja voi ryhtyä välittömästi tutkimaan ongelmaa. Tilaamalla huolenpitopalvelun monitoroinnin kera voit siis olla turvallisin mielin; pidämme verkkosivusi toiminnassa.
  • Roskapostisuodatus kannattaa tilata, mikäli sivuston kautta tulee liikaa roskapostia.
  • Rikkinäisten linkkien skannaus on suositeltavaa varsinkin isoille sivustoille, joissa on paljon sivuja sekä sitä myöden myös paljon linkkejä. Skannaamme kuukausittain kaikki sivuston sisäiset ja ulkoiset linkit. Toimimattomat linkit heikentävät sivuston käyttäjäkokemusta sekä sitä kautta myös sivuston hakukoneoptimoinnin tasoa.
  • Lomakkeen testaus kerran kuukaudessa on suositeltavaa, mikäli sivuiltasi löytyy yhteydenottolomake. Lomakkeen toiminta kannattaa testata säännöllisesti, jotta lomakkeen kautta tulevat viestit eivät esimerkiksi menisi roskapostiin tai lomake ei jostain syystä toimisi lainkaan.
Tarkemmat sopimusehdot

Vasteaika: Asiakkaan tekemiin pyyntöihin pyritään vastaamaan arkisin saman työpäivän aikana klo 9-16 välillä.

Maksuehto: 14 pv netto. Kaikkiin hintoihin lisätään 24 % arvonlisäveroa, jos ei toisin ole mainittu.

Sopimuksen kesto: Vähintään 12 kuukautta ja sen jälkeen sopimus uusiutuu automaattisesti, jos sitä ei yhtä (1) kuukautta ennen sopimuskauden päättymistä irtisanota.

Muut tiedot: Sivujen muutokset, konsultointi ja muut lisätyöt tuntihintaan 60 € + ALV 24 %. Annamme tarvittaessa ilmaisen hinta-arvion pyydetyistä töistä etukäteen.

Pyydä tarjous

15 + 8 =

WordPress-kotisivut ja hakukoneoptimointi aloittavalle yritykselle

WordPress-kotisivut ja hakukoneoptimointi aloittavalle yritykselle

WordPress-kotisivut ja hakukoneoptimointi aloittavalle yritykselle

Lähtötilanne

Meille tuli Keski-Suomen Uusyrityskeskuksen kautta asiantuntijalähete, jossa kerrottiin heidän asiakkaansa miettivän toimivan yrityksen ostamista. Asiakkaan toiveissa oli myös kotisivut, jotka tuleva yritys tarvitsisi. Olemme digitaalinen mainostoimisto, joten lähdimme mielellämme vastaamaan tähän pyyntöön!

Olen koko yrittäjyyteni ajan konsultoinut aloittavia yrittäjiä erityisen suurella innolla, koska haluan olla mukana tukemassa muita yrittäjiä. Aivan kuten aikoinani sain paljon tukea ja apua itsekin, haluan olla apua myös jakamassa. Osittain tästä syystä mainostoimistomme slogan on “Se auttava mainostoimisto”.

Tapasin tulevan yrittäjän, Santerin, toimistollamme ja kävi ilmi, että hän oli tosiaan parin kuukauden päästä ostamassa toimivan yrityksen ostamista ja halusi jatkaa toimintaa.

Auttava mainostoimisto

Logon käyttöönotto

Melkeinpä kaikilla alan toimijoilla on timantti logossa, joten jotain muuta piti keksiä.

Asiakas toimitti oman logoehdotelman, joka oli jo valmiiksi painovalmis. Muokkasimme tiedostoista verkkoon sopivat versiot. Myöhemmin asiakas tilasi meidän kautta yritykselleen myös tarrat, joihin tuli yrityksen logo.

Logosuunnittelu Mainostoimisto Sitrusmedia Oy

Kotisivut yritykselle Jyväskylä

Verkkosivuston hintaan vaikuttavat esimerkiksi sisällön määrä, verkkosivuston ulkonäkö ja verkkosivuston toiminnot.

Tarjouksemme kotisivuista sisälsi mm. seuraavat asiat:

  • Responsiiviset WordPress-kotisivut eli kotisivut, jotka toimivat kaikilla laitteilla
  • Sisällöntuotantona meiltä tulee verkkosivujen tekstit
  • Verkkosivutila omalla domainilla, timanttiykkoset.fi

Sivuston ilme ja sisältö

Aloitimme kotisivujen suunnittelun haastattelemalla asiakasta, jotta saimme lähtötiedot eli sivukartan kotisivuille tulevista sivuista.

Jo alusta asti oli selvää, että kotisivuista tulisi mustavalkoiset ja se valinta osoittautui melkoisen onnistuneeksi. Asiakas toimitti meille kuvia projekteistaan ja Henry muokkasi kuvista mustavalkoiset.

Kotisivujen tarjoukseen kuului myös sisältötekstien tuottaminen. Kysyimme asiakkaalta perustiedot yrityksen toiminnasta sekä tarjottavista palveluista, joiden pohjalta loimme sivustolle asiakasyrityksen kohderyhmää puhuttelevaa asiatekstiä hakukoneoptimointia unohtamatta.

Verkkosivusuunnittelu Mainostoimisto Sitrusmedia Oy

Sivuston toimivuus

Sivuston toimivuutta testattiin kaikilla suosituimmilla Internet-selaimilla sekä monilla erilaisilla mobiililaitteilla. Tästä syystä meidän tekemät WordPress-verkkosivut ovatkin täysin responsiiviset eli mobiilioptimoidut.

Yhteenveto

Asiakas sai WordPress-kotisivut, jotka tulevat palvelemaan hänen tarpeitaan vuosikausia. Etenkin, koska asiakas tilasi meiltä WordPress-kotisivujen ylläpitopaketin, joka pitää sivut tietoturvallisena.

Olemme aina puhelimella tavoitettavissa ja myös sähköpostiin vastaamme lyhyellä viiveellä.

 

Asiakkaan palaute

 

“Oli jo ensimmäisestä tapaamisesta selvää että, valitsen Sitrusmedian tekemään verkkosivut yritykselle. Pitää todellakin paikkaansa, että he ovat se auttava mainostoimisto, koska sain myös paljon hyviä ajatuksia sekä ideoita ylipäätään yrittämiseen liittyen kotisivuprojektin ohessa. Kotisivut tulivat todella nopeasti ja työnjälki on ammattitaitoisen näköistä. Voin lämpimästi suositella Sitrusmediaa jos on tarvetta hyvälle ja luotettavalle mainostoimistolle!”

Santeri Penttinen, Timantti Ykköset Oy

Miten voimme auttaa sinun yritystäsi?

Kirjoita tai soita. Kuulisimme mielellämme asiasi.