Verkkokaupan mainonnan tehostaminen ja keskiostoksen kasvattaminen

Lähtötilanne

Uniikit.com on vuonna 2017 perustettu verkkokauppa, joka erikoistuu monipuolisiin kankaisiin ja ompelutarvikkeisiin. Heidän valikoimaansa kuuluu erityisesti omantuotannon kankaita, jotka edustavat suomalaista suunnittelua. Verkkokauppa tarjoaa laajan kirjon vaatetuskankaita sekä arkeen että juhlaan, ja lisäksi saatavilla on monenlaisia ompelutarvikkeita ja yksilöllisiä ompelumerkkejä, jotka kruunaavat käsityöt. Heidän erikoisuutenaan on myös mahdollisuus teettää omaa kangasta omalla kuosilla​.

Uniikit.com oli irtisanonut Google-mainonnan sopimuksen ison suomalaisen toimijan kanssa, koska he olivat tyytymättömiä mainosten tehottomuuteen. Mainosten kautta ei siis tullut tarpeeksi myyntiä ja sen takia sopimus irtisanottiin loppumaan kesällä 2023. Uniikit.com etsivät uutta kumppania hoitamaan verkkokaupan mainontaa.

Uniikit.com verkkokauppa on ollut ylläpitoasiakkaamme jo vuosia. Teimme heille tarjouksen Google-mainonnasta, joka alkaisi heti, kun vain edellisen mainostajan kanssa tehty sopimus loppuisi. Teimme samalla tarjouksen myös verkkokaupan konversio-optimoinnista, joka sisälsi koko verkkokaupan ulkoasun uudistamisen.

Uniikit.com verkkokaupan haasteina huonon mainostehokkuuden lisäksi olivat myös ajoittaiset verkkokaupan hidastelut. Verkkokaupan latausaikoja tulisi siis saada nopeutettua.

Google-mainonnan tehokkuus yli tuplaantui

Uniikit.comilla oli tosiaan keskikesällä 2023 loppumassa sopimus entisen mainonnan kumppanin kanssa. Teimme tarjouksen Google-mainonnasta ja verkkokaupan konversio-optimoinnista.

Aiemman mainoskumppanin kanssa Uniikit.com sain mainoseuroilleen vastinetta noin 2,5 kertaa mainosbudjetin verran.

Analysoimme vanhat mainokset ja avainsanat, jonka jälkeen päivitimme avainsanalistan ja loimme uudet Google-mainokset. Ensimmäisen seitsemän kuukauden aikana meidän tekemien Google-mainosten kautta on tullut myyntiä noin 5,25 kertaa mainosbudjetin verran.

Uniikit.com verkkokaupan mainosten tehokkuus siis yli tuplaantui! Ja tämä tapahtui vieläpä noin 50 prosenttia edullisemmalla Google-mainonnan kuukausittaisella palvelupalkkiolla. Mainosbudjetti pysyi samana kuin aiemmin.

HUOM! Päivityksenä todettakoon, että olemme saaneet ajan mittaan entisestään tehostettua Google-mainontaa ja nyt vuotta myöhemmin Google-mainosten kautta on tullut myyntiä jo yli 6,50 kertaa mainosbudjetti!

Verkkokaupan keskiostos kasvoi

Verkkokaupan keskiostos oli jo ihan hyvällä tasolla aiemminkin, mutta verkkokaupan ulkoasun ja toiminnallisuuksien muutosten jälkeen saimme keskiostosta parannettua vuoden takaiseen samaan kuuden kuukauden ajanjaksoon verrattuna 12,66 prosenttia.

Verkkokaupan hidastelut saatiin loppumaan uudistuksen myötä ja verkkokaupan latausajat ovatkin nyt saaneet kiitosta asiakkailta.

Uniikit.com tuotesivu

Asiakkaan palaute yhteistyöstä

”Kiitos hyvästä palvelusta, jota olen saanut teiltä alusta asti. Yhteistyö on aina sujunut hirmu hyvin. Olette kuunnelleet huolenaiheitani suurella sydämellä ja löytäneet asioihin hyviä ratkaisuja.

Olen iloinen, että siirsin verkkokauppani markkinoinnin teille. Tulokset puhuvat puolestaan – ne ovat olleet vaikuttavia ja ylittäneet odotukseni!”

Hannele Räsänen, Uniikit.com

Referenssit

Tässä muutama muu verkkokauppa, jotka olemme toteuttaneet. Referenssit-sivulta löydät lisää projektejamme.

WooCommerce-verkkokauppa, Tiitu Design
Verkkokauppa

Tiitu Design

Heli Heiskanen WordPress-verkkosivut, referenssikuva
Verkkokauppa

Heli Heiskanen

Nolla x Nolla referenssikuva
Verkkokauppa

Nollaxnolla

Yhteenveto

Uniikit.com on vuonna 2017 perustettu verkkokauppa, joka tarjoaa laajan valikoiman omatuotannon kankaita ja ompelutarvikkeita. Verkkokauppa oli kuitenkin kohdannut mainonnan tehokkuuden ja verkkosivuston latausajoissa haasteita.

Uniikit.comin aiemman Google-mainonnan sopimuksen irtisanomisen jälkeen tarjosimme yritykselle palveluitamme, mikä johti mainonnan tehokkuuden merkittävään parantumiseen ja keskiostoksen kasvuun. Aiemmin mainostehokkuus oli 2,5-kertainen mainosbudjettiin nähden, mutta strategiamme avulla nostimme sen 5,25-kertaiseksi. Lisäksi verkkokaupan keskiostos kasvoi 12,66 prosenttia vuoden takaiseen verrattuna. Saimme samalla myös verkkosivuston hidasteluongelmat ratkaistua ja latausaikoja nopeutettua, mikä paransi asiakaskokemusta.

Oletko tyytymätön verkkokauppasi mainontaan, keskiostokseen tai konversioprosenttiin? Ota yhteyttä, voimme olla avuksi!

MITEN VOIMME AUTTAA SINUN YRITYSTÄSI?

Kirjoita tai soita. Kuulisimme mielellämme asiasi.