WordPress-kotisivut ja kattava sisällöntuotanto Aksulit Oy:lle

Kuuntele tiivistelmä:

Lue tiivistelmä
Näytä lisää

Toteutimme Aksulit Oy:lle modernit kaksikieliset WordPress-verkkosivut osana heidän historian suurinta brändiuudistustaan. Projekti sisälsi verkkosivuston toteutuksen lisäksi kattavan sisällöntuotannon ammattivalokuvauksella ja videokuvauksella, hakukoneoptimoinnin peruspaketin sekä Pipedrive-integraation.

Lähtötilanne

Aksulit Oy on vuonna 2003 perustettu jyväskyläläinen perheyritys, joka kehittää älykkäitä ratkaisuja toimitusketjun tehostamiseksi. He hyödyntävät toteutuksissaan RFID-, NFC- ja viivakooditeknologioita tarjoten laajan valikoiman laitteita ja tarvikkeita varastonhallinnan, kulunvalvonnan ja jäljitettävyyden kehittämiseen.

Aksulit lähti toteuttamaan vuoden 2025 alkupuoliskolla historiansa laajinta brändiuudistusta yhteistyössä kumppanimme THE Design kanssa. Olemassa oleva verkkosivusto oli sekä sisällöltään että ulkoasultaan vanhentunut, eikä se tukenut yrityksen uutta strategista suuntaa. Sivuston tuli toimia modernina alustana tuoda esiin Simple-tuoteperheen innovatiiviset tuotteet ja vahvistaa Aksulitin asemaa älykkäiden varastonhallintaratkaisujen edelläkävijänä.

Uusi ulkoasu, vahva brändi

Verkkosivuston visuaalinen ilme uudistettiin THE Designin suunnitteleman brändi-ilmeen mukaisesti. THE Design suunnitteli verkkosivujen leiskat, joita hieman yhdessä säädimme parhaan lopputuloksen saamiseksi. Sivusto sai uuden modernin logon, selkeät värit ja typografian, jotka kuvastavat Aksulitin tarjoamia älykkäitä toimitusketjun hallintaratkaisuja.

Aikaisemmin osittain englanninkielinen sivusto on nyt täysin kaksikielinen (suomi + englanti). Tämä parantaa Aksulitin palvelua kansainvälisille asiakkaille ja yhteistyökumppaneille sekä vahvistaa Aksulitin asemaa älykkäiden varastointiratkaisujen toimittajana myös kansainvälisillä markkinoilla.

Verkkosivuston toteutus

Toteutimme uuden WordPress-sivuston ilman raskasta “page builderia”, käyttäen kevyttä ja suorituskykyistä WordPress-teemaa. Uusi sivusto skaalautuu paremmin tulevaisuuden tarpeisiin ja helpottaa sen ylläpitoa. Toteutimme verkkosivut responsiivisesti eli ne toimivat saumattomasti kaikilla laitteilla.

Uudistuksessa panostettiin myös laadukkaaseen kuvamateriaaliin. Sivustolla käytettävät valokuvat on ottanut Sitrusmedian Henry Moilanen. Kuvitus tukee tuote-esittelyjä ja viestii asiantuntijuudesta modernilla tavalla. Toteutimme projektiin myös hakukoneoptimoinnin peruspaketin.

Sivuston pääsivut:

  • Etusivu modernilla hero-osiolla ja videoilla
  • Simple-tuoteperheen esittelysivut (Pocket, Cabinet, Storage, Project, Cloud)
  • Yritysesittely ja showroom-sivu
  • Referenssit ja case-artikkelit
  • Yhteystiedot ja yhteydenottolomake
  • Uutisosio ajankohtaisille asioille
Kuvakaappaus Simple Pocket alasivusta

Ammattivalokuvaus ja videokuvaus

Projektin erottava tekijä oli laaja sisällöntuotanto. Toteutimme Aksulitin toimistolla ja showroomissa kattavan valokuvaus- ja videokuvauspäivän, jossa tuotimme materiaalia koko Simple-tuoteperheen esittelyyn.

Valokuvaus

Kuvaussuunnitelmassa lähdimme siitä, että kaikissa kuvissa tulisi näkyä uusi brändi-ilme. Kuvissa esiintyvät henkilöt vaatetettiin uusilla brändilogovaatteilla ja kuvat valaistiin 1-2 studiosalamalla ammattimaisen lopputuloksen saamiseksi.

Kuvasimme yhteensä noin 60 valokuvaa, jotka kattavat:

  • Etusivun hero-osion kuvat eri tuotteista
  • Tuotesivujen pääkuvat (Simple Pocket, Cabinet, Storage)
  • Käyttötilanteita varastossa ja showroomissa
  • Laitteiston detaljikuvia ja käyttöliittymäkuvia
  • Tuoteperhekuva showroomista
  • Toimintakuvia työntekijöistä käyttämässä laitteita

Videokuvaus

Videotuotanto keskittyi luomaan dynaamisia, lyhyitä klippejä, jotka esittelevät Simple-tuoteperheen tuotteiden käyttöä käytännössä. Videoissa käytettiin LED-paneelia valaistukseen.

Kuvasimme yhteensä 5 videota, joista koostettiin:

  • Etusivun hero-osion videomateriaali
  • Simple Pocket käyttöä puhelimella
  • Simple Cabinet oven avaus ja käyttö
  • Simple Storage skannaushuoneen käyttöä
  • Tuotteiden esittelyvideoita eri sivuille

Videot on rajattu tiukasti ja selkeästi, jotta ne toimivat tehokkaasti sivustolla latausnopeutta hidastamatta. Kuvaukset toteutettiin yhdellä kertaa noin kolmen tunnin kuvauspäivänä, mikä oli kustannustehokas ratkaisu laajalle materiaalimäärälle. Katsele kuvia ja yksi videoista Henry Moilasen hesu.fi sivustolta.

Tulokset ja vaikutukset

Uusi verkkosivusto julkaistiin aikataulun mukaisesti elokuun 2025 alkupuoliskolla osana Aksulitin historian suurinta brändiuudistusta. Sivusto toimii nyt parempana alustana brändin esiintuomisessa ja Simple-tuoteperheen markkinoinnissa.

Projektin keskeiset saavutukset:

  • Moderni, kevyt ja nopea WordPress-sivusto ilman raskaita page buildereita
  • Täysin kaksikielinen toteutus (suomi + englanti)
  • Kattava, ammattitasoinen kuvamateriaali (60 kuvaa, 5 videota)
  • Hakukoneoptimoitu perusrunko tulevaa kasvua varten
  • Yhtenäinen visuaalinen ilme kaikilla sivuilla

Yhteistyö jatkuu

Verkkosivujen julkaisun jälkeen yhteistyömme Aksulitin kanssa on jatkunut. Olemme tuottaneet heille asiakascase -artikkeleita sekä messuseinän kuvituksen hyödyntäen kuvausmateriaaleja. Lisäksi tarjoamme WordPress-sivuston ylläpitopalvelua sekä Google-mainontaa, jotka tukevat Aksulitin jatkuvaa kasvua ja näkyvyyttä.

Asiakkaan palaute yhteistyöstä

”Toteutimme Aksulitin historian suurimman brändiuudistuksen vuoden 2025 alkupuoliskolla THE Designin kanssa. Osana brändiuudistusta uusittiin myös verkkosivut, joiden toteuttajaksi valittiin Sitrusmedia Oy. Sivut lanseerattiin aikataulun mukaisesti elokuun alkupuoliskolla. Yhteistyö verkkosivujen kehityksen aikana oli helppoa ja toiveitamme kuunneltiin hyvin. Myös projektin aikana tulleet muutostoiveet huomioitiin ja toteutettiin ongelmitta. Olemme olleet myös erittäin tyytyväisiä nopeaan reagointiin asiassa kuin asiassa. Sitrusmedian porukka on ollut koko ajan hyvin tavoitettavissa. Yhteistyö on jatkunut sivujen tekemisen jälkeen myös markkinointikuvioilla. Lopputulos on mielestämme hyvin onnistunut!”

Joonas Puoliväli, Aksulit Oy

Referenssit

Tässä muutama muu sivusto, jotka olemme toteuttaneet. Referenssit-sivulta löydät lisää projektejamme.

Unwa Oy WordPress-verkkosivuston esittely eri laitteilla.
Kotisivut

Unwa Oy

ReCoSys Oy WordPress-verkkosivuston esittely eri laitteilla.
Kotisivut

ReCoSys Oy

Rakennustoimisto Neliö Oy WordPress-verkkosivun esittely eri laitteilla.
Kotisivut

Rakennustoimisto Neliö Oy

Yhteenveto

Aksulit Oy:n verkkosivuprojekti oli erinomainen esimerkki siitä, miten moderni verkkokokonaisuus toteutetaan kokonaisvaltaisesti. Yhdistämällä brändi-ilmeen, teknisen toteutuksen, hakukoneoptimoinnin, ammattitasoisen sisällöntuotannon ja integraatiot, saimme aikaan sivuston, joka palvelee yritystä nyt ja tulevaisuudessa.

Projektin onnistumisen avaintekijöitä olivat:

  • Selkeä suunnitelma ja yhteinen näkemys kumppaneiden kesken
  • Sujuva yhteistyö THE Designin kanssa brändi-ilmeen ja verkkosivuleiskojen osalta
  • Kattava kuvaussuunnitelma, joka toteutettiin tehokkaasti kolmessa tunnissa
  • Kevyt tekninen toteutus ilman raskasta “page builderia”
  • Asiakkaan aktiivinen osallistuminen ja nopea palaute projektin aikana

Ota meihin yhteyttä, jos yrityksesi kaipaa esimerkiksi brändi-ilmeen uudistamista, verkkosivuja tai Google-mainontaa!

MITEN VOIMME AUTTAA SINUN YRITYSTÄSI?

Kirjoita tai soita. Kuulisimme mielellämme asiasi.

Artikkelin kirjoittaja

Miikka Joki

Yrittäjä, toimitusjohtaja

Digitaalinen mainonta ja markkinointi, optimointi, kotisivut ja verkkokaupat.

miikka.joki@sitrusmedia.fi

Puh. 044 239 6296

WhatsApp-logo, pyöreä puhekupla vihreällä taustavärillä, jossa valkoisella puhelimen ikoni.